دستگاه خشک کن کابینی

خشک کردن با هوای داغ (Hot Air Dryer) متداول‌ترین روش تجاری جهت خشک کردن محصولات کشاورزی (سبزیجات و میوه‌ها) و مواد غذایی می باشد.
در این روش به وسیله فرایند همرفتی، هوای گرم به مواد غذایی یا محصولات انتقال پیدا می کند و آب تبخیر شده طی فرایند همرفت به هوا منتقل می‌شود.
در این روش، خشک کردن مواد غذایی شامل سه مرحله: پردازش قبل از خشک کردن، آبگیری و جابجایی پس از خشک کردن مواد می باشد.
فرآیندهای پیش از خشک شدن، به وضعیت فیزیکی مواد در معرض خشک شدن بستگی دارد. پایداری ذخیره سازی یک ماده خشک بستگی به وضعیتی دارد که در آن فرآیند خشک کردن به پایان می رسد.
شرکت دانش بنیان رویشگر در جهت تکمیل خط تولید انواع خشک کن ها اقدام به ساخت خشک کن کابینی به صورت تخصصی نموده است.
خشک کردن در این روش به طور گسترده ای برای محصولات تازه به عنوان یک روش نگهداری اعمال می شود.
فرآیند کم کردن آب با کاهش محتوای آب و رشد میکروبی و به حداقل رساندن تغییرات فیزیکی وشیمیایی، پایداری میوه ها و سبزیجات را طولانی تر می کند. علاوه بر این، این فرآیند حفظ بهتر ترکیبات با ارزش مواد غذایی را فراهم می کند.
خشک کردن عمر مفید را طولانی می کند؛ به دلیل کاهش وزن و حجم محصولات غذایی، هزینه های بسته بندی، ذخیره سازی و حمل و نقل را کاهش می دهد و امکان مصرف میوه هایی همچون خرمالو را در تمام فصول سال فراهم می کند. خرمالو به طور سنتی خشک می شود و سپس مورد استفاده قرار می گیرد برای اینکه محصولی با خواص حسی خوب به دست آید از میوه های کوچکتر خرمالو می توان استفاده کرد.
یکی دیگر از روش های خشک کردن مواد غذایی، خشک کردن با هوای گرم معمولی است که به عنوان یک روش ارزان شناخته شده است که بهداشت، یکنواختی، سادگی، سهولت حمل و نقل، مقرون به صرفه بودن، و مواد غذایی خشک شده بهتر را ارائه می دهد.

خشک‌کن رویشگر را مشاهده کنید

  • سوخت مصرفی این دستگاه ها گاز طبیعی بوده و بنا به سفارش مشتری امکان برقی نمودن آن نیز مهیاست.
  • جنس بدنه خارجی کلیه خشک کن های رویشگر ، گالوانیزه پیش رنگ فولاد مبارکه بوده و قابلیت سفارشی سازی به استیل را دارد.
  • امکان سفارشی سازی دستگاه خشک کن با توجه به درخواست مشتری وجود دارد hyde blue razz lemonade.
  • در صورت درخواست مشتری امکان اضافه کردن پی ال سی برای هوشمند کردن انجام عملیات توسط خود دستگاه وجود دارد.
  • امکان ساخت این دستگاه ها در دو مدل کابینی و پیوسته وجود دارد best knockoff watches on popkind.
 

چند نکته مهم …

1میزان زمان خشک شدن محصولات چقدر است؟
اصولا میوه ها دارای رطوبت 85 درصدی هستند یعنی از هر 100کیلوگرم محصول ورودی حدودا 15کیلوگرم محصول خشک میتوان تولید کردزمان مورد نیازجهت خشک شدن آنها بستگی به دمای انتخابی شما دارد. علاوه بر این بافت تشکلیل دهنده میوه هم در زمان خشک شدن ارتباط مستقیم دارد. بطور مثال بافت آلو و پرتقال بسیار متفاوت است. سبزیجات نیز دارای رطوبت تقریبی 90 درصدی است یعنی از هر 100 کیلوگرم محصول ورودی تقریبا 10 کیلو گرم محصول خشک میتوان تولید کرد. (برای تکمیل اطلاعات این سوال از مشاورین شرکت مقاله الکترونیکی نحوه خشک کردن محصولات را دریافت کنید
2ظرفیت تولید خشک کن ها چگونه محاسبه میشود؟
طبق بند 1 قرارداد ظرفیت های معرفی شده بصورت حداکثری و جرمی حجمی است یا بطور علمی (Q=m/v) بطور مثال سبزی دارای حجم زیادی است درصورتی که وزن بسیار کمتری دارد یا برای میوه خشک ممکن است با تغییر ضخامت اسلایس محصول حجم تولیدی به میزان قابل توجهی تغییر کند بطور مثال اسلایس کردن محصول 4میلی متری با 6میلی متری و 8میلی متری به تناسب 50درصد تا 2برابر افزایش خواهد داشت. اما بهترین راهکار برای اینکه به ظرفیت عملی محصول تولیدی مد نظرتان برسید بهتر است به تعداد سینی ها و و ابعاد آنها از نظر طول و عرض و ارتفاع توجه کنید.
3چگونه از خشک شدن محصول باکیفیت اطمینان داشته باشیم؟
طی تجربه به عمل آمده برای خشک شدن میوه و سبزیجات مهمترین ملاک برای خشک شدن محصول دما و زمان است. استانداردهای خشک شدن محصول با تحقیقات و تجربیات مشتریان ما سراسر ایران در مقاله نحوه خشک کردن موجود است که زمان بندی حدودی را به شما نشان می دهد و بهترین راهکار برای بدست آوردن محصول با کیفیت تجربه شخصی شماست. ( نکته: برای بدست آوردن تجربه یا از دستگاهی با ظرفیت کمتر در کنار خط تولید خود استفاده کنید و اگر ظرفیت تولیدتان کم است سعی کنید قبل از اقدام به خرید مقدار زیادی مواد اولیه ابتدا نمونه ای از محصول مورد نظر را تست کنید بطور مثال چیپس سیب بسیار تولید می شود و این در حالی است که بیش 30 رقم سیب درختی تا بحال در ایران شناسایی شده است و این یعنی مراقبت قبل از تولید )
4 آیا قابلیت تولید همزمان محصولات وجود دارد ؟
با توجه به اینکه دستگاه طراحی شده امکان خشک کردن محصولات جامد دارای رطوبت را دارد لذا این امکان برای تولید همزمان محصولات وجود دارد، اما توصیه می کنیم به هیچ عنوان محصولات مختلف را در یک زمان خشک نکنید. زیرا زمان خشک شدن محصولات با یکدیگر متفاوت بوده و همچنین بوی حاصل از تبخیر رطوبت روی محصولات دیگر تاثیر مستقیمی گذاشته و درنهایت محصول تولیدی شما کیفیت کمتری نسبت به رقبا خواهد داشت. (به مقاله زمان بندی خشک کردن محصولات مراجعه نمایید و یا از مشاوران رویشگرکمک بگیرید) برای خشک کردن محصول همزمان برای کارخانجات امکان تقسیم دستگاه و استفاده از فضاهای مجزا وجود دارد. (نکته: بعد از خشک شدن بعضی محصولات برای رفع بوی ایجاد شده بهتر است در یک بازه زمانی فقط فن یا فورواردر روشن باشد )
5آیا امکان خشک نشدن یا نیمه خشک شدن محصول وجود دارد؟
استفاده از حرارت غیر مستقیم به جهت استفاده از حداقل انرژی و نهایتا تولید محصول با کیفیت خیلی بالا در خشک کن های کابینی مستلزم طراحی و ساخت دقیق کل سیستم است. به دلیل اینکه دما در محیطی دیگر تولید شده و توسط کانال کشی به محفظه خشک هدایت می گردد در این قسمت دمای ورودی، تقسیم شده و از طریق ورق های سوراخ شده حرارت مدنظر وارد سیستم می شود و پس از برخورد با میوه های اسلایس شده و سبزیجات با رطوبت خارج می گردد. حال در بعضی از دستگاه ها به دلیل تقویت سیستم کوره و انتقال حرارت که ممکن است به سفارش شما و برای آینده و ارتقاء میزان تولید مناسب بوده با خروجی دستگاه همخوانی نداشته باشد (خروجی محفظه خشک از دو قسمت بالا و پایین پشت دستگاه قابل رویت بوده و در همین دفترچه به اختصار توضیحاتی داده شده است) و یا اینکه لوله کشی خروجی های محفظه کوچک شده و خروجی دما به همراه رطوبت سخت گردد. در چنین شرایطی که به آن ورتکس دمایی هم گفته می شود سیستم ممکن است در نقاطی مخصوصا در قسمت خروجی های محفظه و در زوایا و یا حتی سینی های به هم چسبیده در خشک کن های بزگ تر دچار نقطه کور خشک گردد. در بدترین شرایط حدود 10 تا 15 درصد از تولید نیمه خشک باقی مانده است و این یک امر کاملا طبیعی است و شما می توانید محصول مورد نظر را مجدد در شیفت بعد قرارداده و یا مکان این چند سینی را تغییر داده و یا کمی بیشتر زمان برای خشک کردن به آنها اختصاص دهید. اما درصورتی که نیمه خشک شدن محصولات در محفظه بیش از این درصد است سریعا با خدمات پس از فروش شرکت تماس گرفته تا نیروی متخصص برای رفع مشکل به محل شما اعزام گردد.
6استانداردهای ملی ایران در رابطه با محصولات خشک
شما می توانید با مراجعه به پورتال سازمان ملی استاندارد ایران تمامی استاندارد های ذکر شده را دریافت نمایید.

استاندارد 2902 (آیین کار آماده سازی برای خشک کردن و بسته بندی سبزیها)استاندارد 1036 (خشکبار و میوه های خشک شده – روش نمونه برداری)

استاندارد 672 (خشکبار – اندازه گیری مقدار رطوبت – روش های آزمون) استاندارد 5939 (میکروبیولوژی انواع سبزی خشک – ویژگی ها)
استاندارد 5852 (بسته بندي – سبزيهاي خشك – ويژگي ها) حداقل ضوابط فني و بهداشتي واحدهاي توليد كننده انواع خشکبار Fdop22072 (سازمان غذا و دارو)
استاندارد 65 (آلوی خشک – ویژگی ها و روش های آزمون) استاندارد 13 (قیسی خشک – ویژگی ها و روش های آزمون)
استاندارد 17 (کشمش بیدانه – ویژگی ها و روش های آزمون) استاندارد 12 (هلوی خشک شده – ویژگی ها و روش های آزمون)
استاندارد 1625 (پیاز خشک شده – ویژگی ها و روش های آزمون) استاندارد 2341 (آلبالو خشک شده – ویژگی ها)
استاندارد 3612 (سیب خشک شده – ویژگی ها و روش های آزمون) استاندارد 11079 (موز خشک شده و چیپس موز – ویژگی ها و روش های آزمون)
استاندارد 11080 (انبه خشک شده – ویژگی ها و روش های آزمون) استاندارد 11081 (پاپایا (خربزه درختی) خشک شده – ویژگی ها و روش های آزمون)
استاندارد 4198 (گيلاس خشك – ویژگی ها و روش های آزمون) استاندارد 6258 (برگه موسيرـ ویژگی ها و روش های آزمون)
استاندارد 226 (انجير خشك – ويژگي ها و روشهاي آزمون ) استاندارد 2495 (ويژگيهاي برگه زرد آلو جهت مصارف صنعتي)