خواص کیوی خشک

خواص سیب خشک
جولای 1, 2018
خواص آناناس خشک
جولای 2, 2018
خواص شوید خشک
فوریه 20, 2019
خواص گوجه فرنگی خشک
جولای 8, 2018
Fresh kiwi slices background

كیوی در اصل متعلق به كشور چین است

اما اكنون مردم سراسر دنیا این میوه را مصرف می‌كنند. ایتالیا، نیوزلند، چین، فرانسه و ژاپن جزو بزرگ‌ترین تولیدكنندگان كیوی محسوب می‌شوند. این میوه به نام‌های متعددی نامیده می‌شد تا این ‌كه در سال ۱۹۵۹ نام كیوی برای آن انتخاب شد (كیوی برگرفته از نام پرنده بی‌پرواز بومی نیوزلند است). در سال ۱۹۷۴ نام كیوی به صورت نام رسمی تجاری این میوه درآمد.

كیوی این میوه پرزدار، دارای مواد غذایی بالا و میزان كالری بسیار پایینی است، به این خاطر در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت كاهندگی كه بر سطح‌تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌كاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سكته‌ها جلوگیری می‌كند.كیوی با داشتن آنتی‌اكسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امكان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را كاهش می‌دهد.

مصرف هویج می‌تواند از ضعیف شدن بینایی جلوگیری كند. حتما این جمله را بارها شنیده‌اید، اما شاید تا به حال نشنیده باشید كه كیوی هم چنین خاصیتی دارد. كیوی با داشتن پیش‌سازهای ویتامین آ همچنین ویتامین ای و ث موجب حفظ سلول‌های دستگاه بینایی می‌شود. ویتامین ث موجود در كیوی موجب تقویت سیستم حفاظتی بدن می‌شود. كیوی منبع خوبی برای پتاسیم و كلسیم است. پتاسیم باعث كاهش فشار خون می‌شود. كیوی ادرارآور است. به علت كالری پایین افرادی كه تصمیم به كاهش وزن خود دارند می‌توانند این میوه را مصرف كنند.

بعد از خوردن غذاهای گوشتی قدری اسید معده خنثی می‌شود. در این شرایط آنزیم‌های كیوی می‌توانند مدت كوتاهی فعالیت كنند و این زمان كافی است كه مواد پروتئینی به وسیله این آنزیم‌ها به قطعات كوچك‌تر و قابل هضم تبدیل و تجزیه شوند. این امر، عمل هضم غذاهای سنگین در معده را آسان می‌كند، لذا خوردن كیوی به همراه غذاهای گوشتی برای هضم آسان‌تر غذا توصیه می‌شود.

بازسازی سلول‌ها

مقادیر بالای ویتامین E در کیوی خشک پوست را مرطوب نگه‌ می‌دارد. این ماده، برای بازسازی سلول‌های پوست به کار رفته و پوست را انعطاف پذیر و جوان می‌کنند.

آسیب آفتاب

کیوی خشک سرشار از اسیدهای آمینه و ویتامین C است که با اشعه‌های مضر آفتاب مبارزه کرده و از آسیب آفتاب جلوگیری می‌کنند.

مبارزه با ریزش مو

میوه‌های سرشار از ویتامین‌های C و E می‌توانند به مبارزه با ریزش مو کمک کرده و سلامت مو را حفظ کنند. کیوی، سرشار از این دو ویتامین ضروری است. این میوه گرمسیری، حاوی مواد معدنی مانند منیزیم، روی و فسفر است که گردش خون را تحریک کرده و در نتیجه، رشد مو را تسریع می‌کند.

سفید شدن مو

مقدار زیاد مس موجود در کیوی خشک رنگ طبیعی مو را حفظ کرده و از سفید شدن زودهنگام جلوگیری می‌کند.

مبارزه با سرطان

کیوی، سرشار از ویتامین C است که به دلیل مهار رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های پوست آسیب می‌‌رسانند و حتی منجر به سرطان می‌شوند، برای ما مفید است. فقط یک کیوی، می‌تواند ۷۷ درصد نیاز روزانه شما به ویتامین C را تامین کند، که خیلی زیاد است. در واقع، کیوی، ویتامین C بیشتری نسبت به ترکیب پرتقال و لیمو دارد.

همچنین، خوردن کیوی می‌تواند به جلوگیری از سرطان روده بزرگ کمک می‌کند. گوشت این میوه خوشمزه، حاوی فیبر حل شدنی است که به رشد باکتری‌های مفید در روده بزرگ کمک کرده و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

۱۰۰ گرم کیوی فقط ۵۵ کالری دارد و مزه متمایز آن ممکن مورد علاقه افراد زیادی باشد. کیوی، حاوی فیبر حل‌ شدنی نیز هست که با کاهش گرسنگی، احساس سیری را افزایش می‌دهد.

اختلالات تنفسی

مصرف ویتامین C معمولا به افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی مانند آسم یا سرفه مزمن هستند توصیه می‌شود. و کیوی خشک به دلیل سرشار بودن از این ماده مغذی ضروری، برای افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند، ضروری است.

پادزهر سيگار

سيگاري ها به ويتامين C بيشتري نياز دارندو زيرا مواد سمي مخصوصاً راديكالهلي آزاد موجود در دود سيگار ويتامينها را از بين مي برد. بنابراين سيگاريها بايد حدود ۴۰% بيشتر ويتامين C مصرف كنند. اين مقدار با خوردن ۲ عدد كيوي كسب مي شود.

بمبي عليه استرس

استرس و كمبود خواب روي بدن انسان اثر مي گذارد. هركس مي خواهد به اين وضع دچار نشود بايد در روز ۴ عدد كيوي بخورد. ۴ عدد كيوي را در طول روز تقسيم كنيد. مثلاً صبح’ ظهر’ بعدازظهرو عصر. چون بدن انسان نمي تواند ويتامين C را ذخيره كند.

5 Comments

  1. فرزانه گفت:

    سلام من واستون كيوى خشك دارم بدون موادنگهدارنده وبدون اسيدتيزاب گوگردوبدون افزودنى خشك شده بادستگاههاى صنعتى وارگانيك
    خوشحال ميشم يه سربه پيجم وسايتم بزنيد🌹
    @dry_fruiti
    سايتممhananfruit.ir

  2. ناشناس گفت:

    فکرنمیکردم اینقد کیوی خشک خواص داشته باشه ممنون

  3. رز گفت:

    از مطالب خوبتون سپاسگذارم
    خیلی تاثیر گذار بود

  4. ناشناس گفت:

    چقدر جالب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *