بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

بلانچینگ (آنزیم زدایی)
آگوست 24, 2019
بازدید مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)
ژانویه 11, 2020
بلانچینگ (آنزیم زدایی)
آگوست 24, 2019
بازدید مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)
ژانویه 11, 2020

بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

بازدید رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از شرکت رویشگر

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ، جناب آقای دکتر احمدعلی کیخا ، به همراه  رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان، جناب آقای مهندس محمد صادقی از شرکت رویشگر و توانایی های این شرکت در راستای کمک به کشاورزی و همچنین  استفاده از علم روز در تولیدات داخلی، بازدید به عمل آورد.

مدیر عامل شرکت رویشگر ، مهندس محسن کریمیان، با ارائه توضیحاتی در خصوص محصولات این شرکت و توانمندی ها جهت تولید محصولات جدید، استفاده از صنایع تبدیلی کشاورزی و کمک به رشد اقتصادی بخش کشاورزی را به عنوان راهکاری نوین در این عرصه پیشنهاد کردند.

یکی از مهمترین محصولات شرکت رویشگر که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت خشک کن های فوق کم مصرف رویشگر بود که یکی از راه های اصلی در پیش برد صنایع تبدیلی بوده و می تواند کمک شایانی به کشاورزان باشد.
با بهره‌گیری از خط تولید محصولات خشک نظیر میوه خشک و سبزیجات خشک می توان از دور ریز محصولات کشاورزی جلوگیری و آنها را تبدیل به ارزش افزوده بیشتر برای کشاورزان نمود. در خلال همین بازدید نمونه از محصولات خشک بررسی گردید.

همچنین در طی این بازدید اتاق های کشت هوشمند رویشگر نیز مورد بررسی قرار گرفت که دستاوردی مهم در خصوص کمک به کاهش مصرف آب و همچنین جلوگیری از تخریب مراتع سبز بوده و دسترسی دامداران به علوفه تازه را میسر می کند. کاهش هزینه های حمل و نقل و دسترسی هر روزه در هر شرایط جغرافیایی و آب و هوایی دامداران به علوفه تازه باعث بهبود شرایط پرورش دام بوده و کمک به سودآوری برای این عزیزان می باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان کرد: تولید محصولات خشک کشاورزی یکی از راهکارهای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالاتر می باشد.
دکتر احمدعلی کیخا افزود: لازم است با حمایت از این فناوری، از تمامی ظرفیت آن‌ها در جهت رشد تولید داخلی استفاده شود.
وی استفاده از علم روز در تولیدات داخلی از جمله کشاورزی را مورد توجه قرار داده و تصریح کرد: لازم است اهمیت این موضوع برای تمامی مسوولان در کشور روشن شود که با نوگرایی و رشد فناوری روز می‌توان توان پیشرفت در داخل را افزون کرد.