بازدید مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان

راه اندازی نخستین واحد تولیدی چیپس میوه و سبزیجات خشک اصفهان
ژوئن 14, 2020
صادرات گوجه خشک
آگوست 9, 2020
راه اندازی نخستین واحد تولیدی چیپس میوه و سبزیجات خشک اصفهان
ژوئن 14, 2020
صادرات گوجه خشک
آگوست 9, 2020

بازدید مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان

مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان مهندس مهرداد مرادمند،به همراه تمامی معاونین و معاون مرکز تحقیقات کشاورزی و همچنین رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از شرکت رویشگر بازدید و به صورت کامل از تمامی محصولات شرکت دیدن کردند.

مدیر عامل شرکت رویشگر ، محسن کریمیان، با معرفی یک از محصولات شرکت رویشگر با نام اتاق کشت خوراک دام هیدروپونیک و اشاره به آن که تمرکز این محصول بر روی کمک به دامداران جهت تسهیل آماده سازی جیره دام و همچنین کاهش هزینه های حمل ونقل و قیمت تمام شده برای دامدار می باشد، جلسه را آغاز کردند. این نکته که دامدار در تمامی سال می تواند علوفه تازه را برای دام فراهم کند و همچنین باعث جلوگیری از تخریب مراتع شده و فرسایش خاک منابع طبیعی را کاهش می دهد توجه هیئت حاضر را جلب کرده و مقرر گردید بازدید از یکی از دامداری هایی که از این سیستم بهره میبرد را در دستور کار قرار دهند.

شایان ذکر است با اشاره به نمونه ای از پیشنهاد ارائه شده از طرف این شرکت جهت تولید خوراک دام در سال گذشته و عدم همکاری لازم و مشکلات موجود در این راه ،از مدیر کل جهاد کشاورزی استان اصفهان خواستار تسهیل این مسیر شد.

پس از آن مهندس کریمیان به معرفی اتاق کشت جوانه های خوراکی رویشگر و مقایسه آن با نمونه موجود از کشور چین پرداخت که شما نیز می توانید این مقایسه را به صورت کامل در رویشگر ببینید.

در ادامه مدیر تولید شرکت رویشگر، مهندس حامد فضل‌الهی، با اشاره به اینکه شرکت رویشگر همیشه در مسیر توسعه محصولات خود بوده است و با بهره گیری از بخش تحقیق و توسعه پرتلاش خود سبد محصولات را گسترده کرده، به معرفی خشک‌کن فوق کم‌مصرف رویشگر پرداخت. ایشان اضافه کردند که این محصول تواسته است قدم بلندی در جهت جلوگیری از ضایعات کشاورزی برداشته و آن را تبدیل به ارزش افزوده نماید. کشاورزان و باغداران عزیز با بهره گیری از خشک‌کن فوق کم‌مصرف رویشگر توانسته‌اند با هزینه های اندک تولید در بخش انرژی و نیروی کاری حاصل تلاش یک ساله خود را به محصولی با کیفیت تبدیل کنند و نگران دورریز محصولات نباشند.

با توجه به آنکه این شرکت تمام توان فنی و تحقیقاتی خود را در خصوص بهره‌وری بهتر از انواع مدل های خشک کن و برای بهبود خطوط تولید مواد غذایی به کار گرفته است، جناب آقای مهندس مرادمند اذعان نمودند که پتانسیل های نهفته در محصولات این شرکت، راهکار نجات کشاورزی سنتی ما بوده و از خام فروشی جلوگیری نماییم و می توان با ایجاد ارزش افزوده بیشتر و اشتغال نیرو های جوان و مستعد مسیر توسعه را هموار نمود. در ادامه وی دستورات لازم در خصوص همکاری بیشتر با این شرکت را صادر نموده و معاون بازرگانی جهاد کشاورزی اصفهان، آقای مهندس حاجی مرادی، را مامور نمودند که تمامی تعاونی های روستایی را مجهز به محصولات رویشگر نمایند و از تمامی پتانسیل کشاورزی استان استفاده نمایند.

در انتها رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، آقای دکتر جعفر قیصری، به معرفی توان شرکتهای فعال در زمینه کشاورزی پرداختند و همچنین آمادگی خود را در راستای اجرای طرح لیزینگ محصولات شرکت رویشگر از طریق صندوق پژوهش و فناوری اعلام نمودند.

رویشگر بر آن است که با کمک به بخش کشاورزی و دامداری از طریق کاهش هزینه‌ای تولید و انرژی مصرفی در این صنایع و جلوگیری از تولید ضایعات و تبدیل آن به ارزش افزوده، امادگی کامل خود را برای همکاری و کمک‌های بیشتر در این راستا اعلام نمود.