آشنایی با خشک کن کانتینیوس (Continuous)

خشک‌کن کانتینیوس رویشگر دستگاهی است که مواد از نوار بالایی به سمت نوار پایین ریخته می شوند تا بتوانند با هوای گرم در تماس باشند. این روش باعث بهبود کیفیت محصول خشک شده و افزایش میزان یکنواختی می شود.
ورودی و خروجی محصول به کمک نوارهای انتقال کاملا اتوماتیک می باشد، که سرعت آن مطابق با مشخصات مواد قابل تنظیم است.
در خشک‌کن کانتینیوس رویشگر عمدتاً از فناوری انتقال هوای گرم غیر مستقیم برای خشک کردن سریع محصولات با حجم زیاد استفاده می شود، تا بتواند گستره مختلفی از فرآیند خشک کردن محصولات را برآورده کند. در این فرآیند می توان پارامتر های مختلفی از محصول را بررسی کرد و با کنترل آن، محصولی با کیفیت را تولید نمود.
این مدل از خشک‌کن‌ها با هزینه کم و سود بالا برای استفاده در تولیدات با حجم زیاد جهت خشک کردن سبزیجات، صیفی جات، گیاهان دارویی و انواع میوه کاربرد دارند.
دستگاه خشک کن کانتینیوس یا پیوسته
در خشک کن صنعتی جهت خشک کردن، انواع میوه‌ها و سبزیجات بروی نوار نقاله قرار می گیرند و با حرکت به سمت جلو و همزمان فشار هوای گرم دمیده شده بروی آنها خشک می شوند.
در این روش جهت افزایش کارآیی محصول چند محفظه عایق بندی شده تعبیه شده است که حرکات نیمه متناوب را ایجاد می کنند. محصولات غذایی اغلب به صورت دستی و به وسیله اپراتورهای تولید روی قفسه های چرخ دستی بر روی قفسه ها بارگیری می شوند.
در این روش ابتدا هوای خشک کن از یک سمت وارد می شود و در سراسر محصول جریان می یابد. جریان هوا در همان جهت با محصول حرکت می کند. بنابراین گرمترین و کم رطوبت ترین هوا را ایجاد می کند. این پیکربندی، سرعت خشک شدن را در مراحل اولیه افزایش می دهد.

محصولات

" style="" >

خشک‌کن رویشگر را مشاهده کنید